Parlament poparł ratujący życie system e-call w samochodach

Od października 2015r. w każdym nowym samochodzie oraz w lekkich samochodach dostawczych ma być zainstalowany system eCall, przyrząd automatycznie wykonujący telefon alarmowy do ośrodka ratownictwa, w chwili wypadku samochodowego. System eCall jest niewątpliwie potrzebny, bo wypadki samochodowe w UE generują co roku mnóstwo ofiar. W 2012 roku zabrały życie 28 000 ludzi i pozostawiły 1,5 miliona rannych.

„Pełne wdrożenie jak i sprawne działanie systemu eCall pozwoli zdecydowanie złagodzić skutki wypadków. Z danych Komisji wynika, że usługa ta przyczyni się do zmniejszenia czasu reakcji służb ratowniczych nawet o 50%, co znacząco zwiększa szanse poszkodowanych w przypadku zagrożenia życia.”- powiedział Adam Bielan w trakcie debaty na posiedzeniu plenarnym 25 lutego b.r.

Technologia „eCall” wykorzystując numer alarmowy 112, podaje dokładną lokalizację wypadku, co umożliwia wcześniejsze przybycie ratowników na miejsce i przyczynia się do skuteczniejszego ratowania życia i ograniczania obrażeń, a także ograniczenia kosztów związanych z zatrzymaniem ruchu. Wedle rozporządzenia, system eCall jako usługa użyteczności publicznej będzie dostępna bezpłatnie dla wszystkich użytkowników.

Rozporządzenie dotyczące systemu eCall zostało przyjęte w pierwszym czytaniu, 485 głosami za, przy 151 głosach przeciw i 32 wstrzymujących się od głosu.

czytaj więcej na: http://www.europarl.europa.eu/news/pl/news-room/content/20140224IPR36860/html/Parlament-popar%C5%82-ratuj%C4%85cy-%C5%BCycie-system-e-call-w-samochodach